Чому вибоїни на дорогах та лежачі поліцейські не можна проходити «на гальмах»?

За недосвідченістю багато водіїв-початківців за кермом роблять поширену помилку, а саме вони різко гальмують перед ямами і вибоїнами, що може призвести до серйозних проблем підвіски і навіть до втрати керування автомобілем. Поговоримо детальніше про те, чому не слід різко гальмувати перед вибоїнами на дорозі.

МОЖЛИВІ ПОЛОМКИ

Різке гальмування не тільки загрожує можливістю заблокувати колеса та пустити автомобіль у замет, але й суттєво збільшує навантаження на машину, що призводить до різноманітних поломок.

У РЕЗУЛЬТАТІ РІЗКОГО ГАЛЬМУВАННЯ НЕЗМІННО СТРАДАЮТЬ НАСТУПНІ ВУЗЛИ ТА АГРЕГАТИ:

1) ступичні підшипники; 

2) колісні диски; 

3) шини автомобіля; 

4) елементи підвіски; 

5) амортизатори.

При різкому ударі про нерівність дороги із затиснутою педаллю гальма на стійки шасі припадає суттєве навантаження, внаслідок чого не рідкість ушкодження шин та дисків. Не дивно, що професійні спортсмени гонщики та досвідчені автовласники правильно проходять такі перешкоди на дорозі, вони не тиснуть гальмо при подоланні вибоїн, що дозволяє їм трохи знизити навантаження на підвіску та уникнути серйозних поломок автомобіля.

ПРАВИЛЬНЕ ПОДОЛЕННЯ ВИХОБІВ, ЯМ І ЛЕЖАЧИХ ПОЛІЦІЙСЬКИХ НА ДОРОГІ

Фахівці з екстремального водіння рекомендують навіть натискати перед ямою на дорозі на газ, а не тиснути на педаль гальма. Якщо ви помітили таку вибоїну на дорозі, необхідно буде гальмувати заздалегідь, але безпосередньо перед ямою слід відпустити педаль гальма. Це дозволить уникнути перенесення навантаження на фронтальну підвіску, піднімає носа машини, а вся вага авто зміщується назад. У результаті автомобіль не настільки сильно страждає при подоланні таких перешкод.

Водій повинен обов’язково дотримуватися швидкісного режиму на дорозі. Погодьтеся, куди простіше заздалегідь сповільнитися перед ямою зі ста км/год на трасі, своєчасно відпустивши педаль гальма і без проблем проїхати таку перешкоду, ніж намагатися екстрено зупинитися зі швидкістю 200 км/год. У жодному разі не слід натискати на гальмо, якщо ви помітили яму в повороті. Це може призвести до розвитку неконтрольованого занесення, впоратися з яким просто неможливо, а машину найчастіше в таких ситуаціях виносить на зустрічну смугу.

ПІДВІДЕМО ПІДСУМКИ

Якщо ви помітили яму на дорозі, слід заздалегідь сповільнитися, але безпосередньо перед такою вибоїною слід відпустити педаль гальма і навіть натискати на газ. Якщо ж неправильно долати ями на дорозі, зокрема, з усієї сили тиснути гальмо, не відпускаючи педаль навіть потрапивши в яму, то в подібному випадку не тільки значно страждає підвіска автомобіля, а й збільшується ризик дорожньо-транспортних пригод через шини, що лопнули, і диски. .